Veel gestelde vragen

Ik kan niet inloggen

Controleer eerst of uw inloggegevens kloppen en of u geen tikfout gemaakt hebt vergeet niet de hoofd en kleine letters en cijfers die u zou kunnen hebben gebruikt.

Lukt het echt niet? Vul dan het contactformulier in: zo kunnen we snel nagaan wat het probleem is. 

k ben mijn wachtwoord kwijt. Wat nu?

1. Klik op Inloggen
2. Klik op ‘Wachtwoord vergeten’ en vul uw e-mailadres in. 
3. OpisOp stuurt u een e-mail: volg de instructies en kies een nieuw wachtwoord.

4 Gebruikersnaam vergeten klik op gebruikersnaam vergeten en volg de instructies. 

Geen e-mail? Kijk dan eens in uw map met ongewenste e-mail (spam) en voeg noreply@opisop.be toe aan uw adresboek.

Vindt u de e-mail ook hier niet? Vraag dan opnieuw uw wachtwoord aan via ‘Wachtwoord vergeten’

Ik ben opgelicht wat nu?

Wij mogen u GEEN gegevens van gebruikers verstrekken!

Daarom raden wij u aan aangifte te doen bij de politie. Zij kunnen u hiermee verder helpen en eventuele gegevens bij ons opvragen via een vordering.

Handelen via onze website verloopt meestal voor beide partijen naar tevredenheid.

Helaas gaat het ook wel eens fout. Op deze pagina kunt u meer informatie vinden over wat u kunt doen mocht er onverhoopt iets zijn misgegaan.

Stap 1. Contact opnemen
Neem contact op met de (ver)koper en probeer er samen uit te komen. Het is heel goed mogelijk dat er een misverstand in het spel is. In dat geval lost een telefoontje vaak erg veel op.

Stap 2. Brief sturen
Mocht u er met de (ver)koper nog niet uitkomen dan kunt u het beste een brief sturen naar de persoon in kwestie. In deze brief geeft u te kennen wat er fout is gegaan en dat u heeft geprobeerd contact op te nemen. U verzoekt dat er contact met u wordt opgenomen om de zaak te regelen en als dit mocht uitblijven, u aangifte bij de politie doet. Het is verstandig om deze brief aangetekend te versturen.

Stap 3. Speurwerk verrichten
U kunt het nodige speurwerk (laten) verrichten, door:

  • Bij de Post na te vragen van wie het pakje afkomstig is.
  • Bij de bank vragen het bedrag terug te storten, of andere gegevens te leveren.
  • Bij de provider navragen van wie het ipadres is, waarmee de oplichter opereert. Bij dit laatste kunnen we eventueel ipadressen opzoeken van de adverteerder
  • Bij de provider kunt u navragen of er in hun database nog extra informatie (e-mailadres, telefoonnummer, naam, etc.) bekend is over de adverteerder


Stap 4, Aangifte doen
Neem contact op met de politie. Hoe meer mensen naar de politie gaan des te hoger de prioriteit ligt. U dient dan naar uw lokale politiebureau te gaan en de volgende informatie mee te nemen:

  • Afdruk van de advertentie
  • Bewijs van betaling (bijv. een bankafschrift)
  • Bewijs van oplichting (als het gaat over verkeerde/kapotte artikelen)
  • Gegevens van de andere partij (e-mailadres, telefoonnummer, naam, adres, etc.), voor zover u die heeft.


Tenslotte...
Misschien krijgt u de indruk dat zaken doen via het internet erg onveilig is. Het tegendeel is echter waar! We krijgen erg veel mailtjes van mensen die een goede deal hebben gesloten op onze website. In de meeste gevallen gaat alles goed en is iedereen tevreden met de gang van zaken. Soms gaat het echter mis, en om u zo goed mogelijk hiervoor te behoeden, hebben we besloten bovenstaande pagina te maken. Succes en bedankt voor uw medewerking!

Mijn account is geblokkeerd. Wat nu?

Wanneer uw account is geblokkeerd kan dit verschillende redenen hebben.

 

- het account is geblokkeerd door uzelf.

- het account is geblokkeerd door onjuiste woorden te gebruiken in de chat of e-mail.

- het account is op uw eigen verzoek geblokkeerd.

- het account voldoet niet aan de regels van OpisOp.

 

Ik heb geen e-mail ontvangen om mijn account te bevestigen. Wat nu?

Kijk eerst in de spam box het kan zijn dat uw e-mail daar in terecht is gekomen u kunt dit verhelpen door OpisOp als veilige verzender van e-mail toe te voegen in uw e-mail programma.

Mocht dit niet helpen kunt u altijd contact opnemen met de helpdesk van OpisOp.

Helpdesk

 

Ik ben gehackt. Wat nu te doen?

Wanneer uw computer gehackt zou zijn en er de mogelijkheid bestaat dat er misbruik van wordt gemaakt is het raadzaam om uw wachtwoord te veranderen.

Ondervind u problemen kun u altijd een e-mail verzenden naar de helpdesk

Helpdesk

 

Wijzigen gegevens

In mijn OpisOp kunt u ten alle tijden wanneer u bent ingelogd uw gegevens wijzigen echter de naam die u heeft ingegeven bij de registratie kan niet gewijzigd worden.

Waarom ? wanneer u de website gebruikt en zoekertjes heeft geplaatst, favorieten heeft toegevoegd, chat of e-mail berichten verstuurd, biedingen heeft gedaan wordt dit gelinkt met de naam die u heeft ingegeven.

    

OpisOp-Belgaveilingen BVBA is op geen enkele manier aansprakelijk, voor de geplaatste inhoud, schade of schade die voortvloeit uit het gebruik van deze website zie onze regels en voorwaardenCopyright © 2002-2019 OpisOp. Alle rechten voorbehouden. 

Uitgelicht